- Koncerty
- terminy koncertów
- galeria zdjęć
- relacje z koncertów
- Wieści
- wieści muzyczne
- kocioł
- dodaj wieść
- Płyty
- recenzje płyt
- zapowiedzi premier
- Wywiady
- wywiady
- Ogłoszenia
- ogłoszenia drobne
- dodaj ogłoszenie
- Zobacz
- wywiady
- forum
- linki
- rekomenduj muzykę
- korozja
- sondy - archiwum
- Redakcja
- o nas
- szukamy pomocników
- reklama
- polityka cookies
- kontakt
- Konto
- zaloguj się
- załóż konto
- po co?
o zespole: Kinsky
Cześć! Opowiem wam o zespole, który co prawda zawiesił już działalność, ale wcześniej zdążył nieźle "nasmrodzić". Poniżej biografia jaką dostałem od Paulusa, lidera grupy KINSKY.
W styczniu '92 doszło do powstania grupy z inicjatywy czterech studentów filozofii Uniwersytetu Warszawskiego. Pierwsze próby i przygotowanie materiału muzycznego zostały poprzedzone wnikliwymi analizami i dyskusjami na temat kondycji sztuki współczesnej w całej jej różnorodności, co miało niejednokrotnie później swój wyraz w konsekwentnym podejściu do praktyki artystycznej. Od początku istnienia grupa działa w niezmienionym składzie, chociaż do współpracy zapraszała wielu artystów zarówno muzyków jak i grafików, malarzy tej rangi, co Grzegorz Pleszyński (Wieża Ciśnień - Bydgoszcz wrzesień '95) czy Artur Dynowski (projekty i prace oraz wspólne wystawy).
W marcu '92 KINSKY rejestruje w studio "Gold Rock" cztery utwory pod okiem Roberta Brylewskiego. To dzięki popularyzacji tych nagrań grupa zyskuje sobie miano "najbardziej progresywnego zespołu lat dziewięćdziesiątych w naszym kraju" (Gazeta Wyborcza 12.06.92), a także zostaje określona jako najbardziej reprezentatywna propozycja współczesnej polskiej sceny muzycznej. Całości wizerunku zespołu dopełnia intensywna działalność koncertowa na terenie całego kraju jak i poza jego granicami. Zespół prezentuje bardzo otwartą formułę koncertów, która przysparza krytykom muzycznym wiele problemów, zaś grupie coraz liczniejsze grono oddanych fanów. Połączenie teatralnych technik i wykorzystanie środków wizualnych do tworzenia "widowisk" zwraca uwagę na szerokie horyzonty muzyków i nowatorskie podejście do działalności koncertowej. Istotnym elementem koncertów grupy jest współdziałanie z publicznością, która częstokroć bierze aktywny udział w happeningach i performance zespołu.
Jesienią '93 zespół rozpoczyna nagrywanie materiału na pierwsze oficjalne wydawnictwo. Wydaniem debiutanckiego materiału grupy jest zainteresowana polska filia firmy SPV. Dochodzi do podpisania kontraktu i w grudniu '93 na rynku polskim ukazuje się płyta "Copula Mundi" (MC 00114/CD 00112). Otrzymuje wiele pozytywnych opinii, za czym idą propozycje koncertów i wspólnych działań z wielu środowisk twórczych.
Wiosną '94 na podstawie scenariusza autorstwa zespołu powstaje teledysk, przy produkcji którego bierze udział Marek Dawid. Efekt okazuje się być na tyle dobry, że poza wieloma pozytywnymi recenzjami videoklip otrzymuje wyróżnienie na Festiwalu Twórczości Video w Sopocie, zaś w sondażu Gazety Wyborczej zostaje uznany za najlepszy polski videoklip nakręcony w 1993 roku. W '94 roku grupa produkuje kolejny videoklip, który również promuje płytę "Copula Mundi".
KINSKY ma na swoim koncie ponad 150 koncertów w kraju i za granicą. Udział w największym metalowym festiwalu "Sthrashydło" ('93). Jako gość honorowy zespół występuje w '94 na festiwalu w Jarocinie. Podczas Festiwalu Sztuki Nowej w Białogrodzie obok zagranicznych artystów wysoko jest oceniany happening grupy pod tytułem "Missa pro Defunctis".
Dzięki sieci dystrybucji firmy SPV płyta "Copula Mundi" staje się znana w Europie i co za tym idzie KINSKY otrzymuje kolejne propozycje koncertowe na Zachodzie. Odbywaja dwukrotne trasy koncertowe w Niemczech, zostaje zaproszony do Genewy na Industry Art Festiwal, koncertuje w Czechach, na Ukrainie i w Austrii.
KINSKY nagrywa w styczniu '95 w studiu Akademii Muzycznej w Warszawie cztery utwory, reprezentujące obecne oblicze stylistyczne grupy. Oscylują one między strukturalnymi propozycjami współczesnego jazzu i pełną ekspresji organizacją dźwięku, przy użyciu wielorakiego instrumentarium.
Edytorzy zine'ów, organizatorzy koncertów, dziennikarze, muzycy i sponsorzy, łączcie się.
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ D.I.Y $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
Tu znajdziesz mój opis płytki "Copula Mundi", którą poznałem dzięki Bartkowi Babuchowskiemu, jedynemu 'industrialnemu' facetowi na osiedlu Prusa.
Napisałem też dla Ciebie tabulaturę utworu "Harmonia praestabilita".
Obecnie Paulus von Kinsky jest związany z grupą MULTICIDE. Grupa powstała w kwietniu '95 z inicjatywy osób związanych z warszawskimi zespołami KINSKY i KOMUNA OTWOCK. Są to Arek Was - gitara basowa, wokal, samplery; Andrzej Fat - perkusja, obaj z KOMUNY OTWOCK i Paulus - gitara, wokal z zespołu KINSKY.
W numerze 53 z 11/96 "Mać Pariadki" (zin anarchistyczny), zamieszczony został artykuł Paulusa von Kinsky "Problem z rogami!" str. 68-70. Napomknę, że napisał w nim o "Bibli Szatana" Antona Szandora La Vey'a wydanej w Polsce w 1996. Nawiązując też w wielu fragmentach do dzieł F. Nietzschego, Paulus przedstawił rys nowoczesnego satanizmu i dominujące w nim postawy: afirmacja życia, indywidualizm, egoizm.