zaloguj się | nie masz konta?! zarejestruj się! | po co?
rockmetal.pl - rock i metal po polsku piątek, 22 listopada 2024

Nergal oskarża Nowaka

24.11.2008 13:50  autor: Dorota, źródło: gazeta.pl

Adam Darski - Nergal, lider Behemoth, oskarżył Ryszarda Nowaka, szefa Ogólnopolskiego Komitetu Obrony przed Sektami, o naruszenie dóbr osobistych.

Nergal twierdzi, że Nowak zniesławił go w marcu 2008 r. nazywając go wielokrotnie przestępcą (w wywiadzie dla Gazety Świętojańskiej).

Ryszard Nowak zarzucił wokaliście Behemotha, że ten podczas koncertu we wrześniu 2007 r. w Gdyni podarł Biblię, a Kościół katolicki nazwał "grupą zbrodniczą". W lutym 2008 r. prokuratura w Gdyni wszczęła postępowanie "z urzędu" w tej sprawie, jednak po trzech miesiącach postępowanie zostało umorzone ze względów formalnych. W odpowiedzi na to Nowak wystąpił z prywatnym aktem oskarżenia przeciwko liderowi Behemoth o obrazę uczuć religijnych i zniesławienie Kościoła katolickiego. Sąd jednak umorzył proces.

24 listopada 2008 r. w Sądzie Okręgowym w Gdańsku odbyła się pierwsza rozprawa w sprawie o zniesławienie Adama Darskiego, podczas której zdecydowano o odroczeniu procesu do marca przyszłego roku. Stało się tak na wniosek pełnomocnika muzyka, który chce mieć czas na zapoznanie się z odpowiedzią na pozew przygotowaną przez Nowaka.

Nergal domaga się oficjalnych przeprosin na łamach "Gazety Wyborczej" oraz wpłaty 3 tys. zł na rzecz Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt "Ciapkowo" w Gdyni.

Szef Ogólnopolskiego Komitetu Obrony przed Sektami zapowiedział, że muzyka nie przeprosi.

Tagi: Behemoth
Komentarze
Dodaj komentarz »
ej tam
eddie72 (gość, IP: 83.23.189.*), 2010-01-24 11:55:21 | odpowiedz | zgłoś
Ta sprawa to już historia, cieszmy się z sukcesu Behemotha na świecie, to nasz najlepszy ambasador, Behemoth to Polska :)
po co podarł ?
danziGer (gość, IP: 83.23.190.*), 2010-01-23 12:26:11 | odpowiedz | zgłoś
Po co on podarł tę Biblię ? Generalnie, to bardzo sztubackie zagranie było, na małolatach może i robi to wrażenie, no ale taki jest pewnie główny target Behemotha. Bez względu na spory światopogladowe, jeżeli ktoś bezcześci w tym przypadku świętą księgę dla zarejestrowanych i legalnie działających w danym kraju religii, to łamie prawo i obraża tzw.uczucia religijne, co jest oczywiście bardzo szerokim pojeciem. Czy byłby tak odwazny i podarł Koran? wątpię, bo reakcja byłaby natychmiastowa, a tak można podrzeć Biblię i nic. Generalnie uważam że Chrześcijaństwo obroniło Europę przed Islamem. Nie wartościuję tutaj która religia jest lepsza. Sam osobiście wielce żałuję że prawie nic nie zostało ze starych, słowiańskich pogańskich wierzeń w Polsce, ale co tam, przynajmniej Chrześcijaństwo niesie w sobie więcej demokracji i wolnosci od innych współcześnie działających religii, przynajmniej moim zdaniem. Tak więc Nergal korzystając z demoratycznego ducha Chrześcijaństwa, podarł świętą księgę dla wyznawców tej religii. Co dzięki temu udowodnił? Jak dużą wolność daje kultura chrzescijańska.
Dodam, że zdarza mi się posłuchać Behemotha od czasu do czasu i to z przyjemnoscią i jestem pod wrazeniem ich sukcesu. Są dobrzy w tym co robią, ale takie akcje jak darcie Biblii to straszna wioska i obciach.
re: po co podarł ?
PhilipAnselmo (gość, IP: 83.20.148.*), 2010-01-23 12:42:21 | odpowiedz | zgłoś
Zgadzam się, ale przed sądem należy udowodnić to i owo i to sądy wydają wyroki i orzekają o popełnianych wykroczeniach czy przestępstwach.
Jeżeli ktoś udowodni że nie łamie prawa, lub że zrobił to nieświadomie - nie podlega karze i takmi się wydaje może być w tym przypadku.
re: po co podarł ?
waldek (gość, IP: 83.26.50.*), 2010-01-23 12:46:01 | odpowiedz | zgłoś
Nergal 3 lata temu i dzisiaj to 2 różne osoby. :)
re: po co podarł ?
FanMegadeth (gość, IP: 79.184.249.*), 2010-01-23 15:14:47 | odpowiedz | zgłoś
wydaje się, że jedyną religią która wg. tego co podarł to, co podarł i ogranicza i ogłupia jest religia chrzescijańska. No bardzo się ktoś tu ogranicza, no ale poczekajmy, czekam az podrze koran, no chyba że gość ubóstwia Islam, a co do tej sprawy, to niedawno niejaki Ryszard Nowak, zebrał kilku chetnych i zawiadomił ponownie prokuraturę o mozliwosci popełnienia przestępstwa przez Nergala, i czy prokuratura się tym zajmie i uzna że mozliwe że zostało popełnione przestępstwo, to jeszcze nie wiadomo. Może tak, a może nie, wiec droga do postępowania w sprawie jest jeszcze długa daleka, ale na pewno przysporzy obu stronom rozgłosu.
re: po co podarł ?
gu9876 (gość, IP: 83.23.38.*), 2010-01-23 15:58:33 | odpowiedz | zgłoś
ale odczepcie się od Nergala, z tego co wiem tylko raz podarł i koniec, gdyby to robił notorycznie to jeszcze mozna sie zastanawiać, a tak ... eee weźcie na wstrzymanie
re: po co podarł ?
danziGer (gość, IP: 79.191.105.*), 2010-01-23 18:17:21 | odpowiedz | zgłoś
właśnie zgadzam się w 100 % i wolałbym żeby wymiar sprawiedliwości zajmował się właściwymi dla siebie sprawami, a tak mamy sytuację, jak jedna grupa ludzi zarzuca komuś naruszenie, lub nawet złamanie prawa, a druga grupa ludzi uważa publiczne darcie Biblii za przejaw wolnosci obywatelskich, czy sprawa w ogóle znajdzie finał w sądzie ? mam nadzieję że jednak sądy są od powazniejszych spraw a nie od takich jednorazowych wygłupów.
re: po co podarł ?
fraydey (gość, IP: 109.107.16.*), 2010-01-24 01:53:51 | odpowiedz | zgłoś
A mnie obraża, że na drogach widzę krzyże, że stoją przydrożne kapliczki, że w szkołach wiszą krzyże w klasach i że ocena z religii jest na świadectwie. Co za hipokryzja, nie można obrażać uczuć większości ale mniejszość już się nie liczy.
Mi się wydaje, że to co zrobił to bardziej manifestacja poglądów i tego aby nie dać się ogłupić religii w każdej postaci.
Mnie obraża ksiądz, który jeździ Mercedesem z datków biednych ludzi.
Nie wiem czy ktoś kto był na koncercie poczuł się urażony - w końcu każdy przy zdrowych zmysłach, kto wybiera się na koncert tego typu wie czego się może spodziewać.
A Nowaka tam nie było, usłyszał coś i teraz jest wielkie halo. Jak pierdnę w domu koło krzyżyka i ktoś się dowie to też będę miał proces? Absurd gonie absurd w tym państwie...
re: po co podarł ?
danziGer (gość, IP: 83.23.38.*), 2010-01-24 11:21:13 | odpowiedz | zgłoś
Trudno nie przyznać Ci racji, jednak z drugiej strony swoich racji są również pewni Ci po drugiej stronie.
Zobaczymy co zwycięży, mam nadzeję że jednak zdrowy rozsądek, są chyba ważniejsze sprawy w kraju.
Nergal
Palikot (gość, IP: 80.51.33.*), 2009-06-08 09:38:35 | odpowiedz | zgłoś
co takie małe odszkodowanie zażądałeś, było trzeba odrazu 10 milionów tak jak ja!
« Nowsze
1